Czas na multiagencje
25 mar 2019

Czas na multiagencje

Post by Redaktor

Franczyza w turystyce zadomowiła się już na dobre. Jeszcze kilka lat temu nie było systemów franczyzo-wych dedykowanych biurom podróży. W tej chwili systemów jest kilka, a liczba osób zainteresowanych współpracą na zasadach franchisingu szybko rośnie. Na zachodzie Europy większość agentów jest skupiona w sieciach franczyzowych i wszystko wskazuje na to, że w Polsce rynek niedługo będzie wyglądał podobnie.

Rosnącemu zainteresowaniu franczyzą w tej branży sprzyja fakt, że obecnie rynek usług turystycznych jest w fazie rozwoju i ta tendencja utrzyma się najprawdopodobniej jeszcze przez kilka lat. Poza tym wielu przedsiębiorców próbuje sił w różnych branżach, a w takim wypadku łatwiej jest skorzystać z wiedzy i doświadczenia, którymi dysponuje franczyzodawca. Na razie jednak cała branża musi poradzić sobie z przejściowymi problemami. Po wakacyjnych, spektakularnych upadkach biur podróży wszyscy turyści stali się bardziej czujni i dużo trudniej jest zdobyć ich zaufanie. Klienci szukają pewnych biur podróży, które istnieją na rynku od wielu lat i cieszą się dobrą opinią. Trudna sytuacja nie omija również franczyzobiorców, mają oni jednak z tego tytułu o wiele mniej problemów niż ich niezrzeszeni konkurenci. Znana marka i doświadczenie franczyzodawcy pozwala im ustrzec się przed błędami popełnianymi przez niezależnych przedsiębiorców i daje pewne oparcie.

Sposobem na uniknięcie problemów może być sprzedaż ofert wielu touroperatorów. Takie rozwiązanie zdejmuje ciężar z franczyzobiorcy, który nie odpowiada za konsekwencje związane z jakością danej wycieczki czy upadkiem biura podróży, a wszelkie straty i koszty wynikające z ewentualnych problemów ponoszą touroperatorzy.

Dlatego cechy, które zadecydują o sukcesie biznesu franczyzobiorcy, nie zmieniają się pomimo odmiennych warunków gospodarczych. Najważniejsze, żeby inwestor był nastawiony na sukces, kreatywny i przedsiębiorczy. Sukces w branży osiągnie jednak wyłącznie osoba, która posiada zamiłowanie do turystyki, bo to będzie motywowało ją do rozwoju i zarażania swoją pasją klientów.

0 Comments

Leave a Comment